08 mars 2012

Pasta med lövbiff och senap..

4 pers
20 min

1,1 L (400g) pastaspiraler
300 g lövbiff
1 st röd paprika
0,5 st köttbuljongtärning
2,5 dl matlagningsgrädde
1 msk senap
1 tsk soja
1 krm sambal oelek
salt och peppar

Koka pastan enligt anvisningarna. Skär lövbiffen i strimlor och fräs i lite smör. Strimla paprikan och låt den fräsas med. Smula i buljongtärningen. Späd på med grädde och rör i senap, soja och sambal oelek. Koka på svag värme i 5 min. Smaka av med salt och peppar.
Servera med den nykokta pastan och ett gott bröd.

Jag är ingen fan av varm paprika. Kall går bra, men inte varm. Fråga mig inte varför.. =) Men i alla fall så skippade jag den här.
Det här receptet går snabbt att göra och är väldigt gott. Hade havregrädde i för skruttans skull, men smaken är den samma. Dock hade jag i honungssenap och det var nog inte det bästa valet. Den var för söt. Men jag tror att gubben gillade det eftersom han inte är så förtjust i senap och här kom inte sen starka senapssmaken fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar